Cinta manusia atau cinta ilahi yang kau pilh ?


ASSALAMUALAIKUM....

     Sebenarnya, ada apa dengan cinta ? Apa maksud cinta buat kita ? Adakah cinta kita hanya buat manusia sedangkan kita selalu lupa dengan yang maha segalanya-segalanya ?

     Manusia sering lupa akan asal usulnya . Terlalu mengejar cinta manusia sehingga terlupa mengejar cinta ilahi . Bila jatuh tersungkur dengan percintaan antara manusia baru mereka mencari cinta ilahi . Sememannya aku sebagai manusa juga begitu . Padahal cinta ilahi yang membuatkan kita berjaya dalam hidup mahupun akhirat tapi sayangnya kita selalu lalai . 

     Kita juga sering memperaguhkan cinta sesama manusia bukan cinta pada ilahi . Mungkin kerana dunia sekarang ? Terlalu terikut dengan ajaran lain iaitu selain agama islam ? Kita sering lalai . Ya manusia sering melakukan kesilapan ! Tapi pernah tak kita terfikir ? Sampai bila kita harus berfikir bergini ? Kita perlu berubah ! Berusahalah mengejar cinta ilahi dahulu . Sesungguhnya Allah itu maha mengatahui siapa jodoh kita sebetulnya . Tiba masanya kita pasti akan bertemu jodoh kita didunia mahupun diakhirat . Tak perlu mencari . Kita manusia sama sahaja . 
    
     Allah lebih mengetahui . Serahkan segalanya padanya . Akhir kata, Semoga kita mendapat jodoh yang baik yang boleh membimbing kita ke jalanya . Amin



No comments:

Post a Comment